جشن زایش و به پیامبری رسیدن اشوزرتشت در تالار ورزشی یگانگی یزد برگزار شد.
به گزارش انجمن زرتشتیان یزد، این مراسم توسط این انجمن و با همکاری سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد از ساعت ۱۲ نیمروز ششم فروردین ماه آغاز شد.
در ابتدای مراسم، مهنام خسرویانی ضمن خیر مقدم، جشن نوروز را تبریک گفت و در ادامه سپنتا نیکنام فرنشین انجمن زرتشتیان یزد نیز با تبریک نوروز و زادروز اشوزرتشت، سخنانی پیرامون اندیشه جهان شمول اشوزرتشت ایراد کرد، همچنین خواستار شیوه های نوین آموزش شد تا نسل جدید با آن آشنا شود و در حفظ آن کوشا باشند.
در ادامه موبدان رستم کاوسیان زاده و خدامراد گنجی مراسم جَشَن خوانی را اجرا کردند. همچنین پیام شادباش نوروزی و تبریک زادروز اشوزرتشت، موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشنین انجمن موبدان، توسط موبد کاوسیان زاده خوانده شد .
در پایان از مهمانان با لرک و ناهار پذیرایی به عمل آمد.
گفتنی است لرک این آیین توسط سرور رستمیان به نامگانه روانشاد همسرشان شهریار خدایاری تامین گردید.










