انجمن زرتشتیان کرمان، جشن زایش اشوزرتشت را برگزار کرد.
این برنامه از ساعت ۳۰: ۵ پسین یک شنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ در سالن روانشاد رشید نیکبخش باغچه بوداق آباد کرمان آغاز شد. خیرمقدم رکسانا کیومرثی، مجری جشن و گاتهاخوانی آرتمیس کاویانی و پانته آ دولت زاده بخش های ابتدایی برنامه بود.
سخنرانی سیروس نیک بخش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان، اجرای حرکات موزون به سرپرستی رکسانا کیومرثی و سخنرانی موبد فرهنگ فلاحتی در ادامه این جشن انجام شد.
سپس انیمیشنی به زبان دری پخش شد که به سرپرستی آرمیتا فرهمند و تریتی ضیاتبری تهیه شده بود. تک نوازی قانوان، حرکات موزون با هنرمندی پیوند شهریاری و پانته آ دولت زاده، موسیقی نیز بخش های دیگر جشن زایش اشوزرتشت بود. شاهنامه خوانی نیز به سرپرستی میترا خسروی دیگر برنامه این جشن بود.
سخنرانی فرزاد نیکدین، فرنشین باشگاه اردشیر همتی کرمان و تقدیر از برگزارکنندگان جشن سده و جشن زایش اشوزرتشت نیز در پایان انجام شد و سپس از باشندگان پذیرایی به عمل آمد.
گفتنی است سفره نوروزی که در تالار روانشاد رشید نیک بخش گسترده شده بود نیز توسط مروارید پرستار چیده شده بود.




































