انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، آیین گاهنبار چهره میدیوشهم گاه، را در دو نوبت در خانه نرگس برگزار کرد. گزارش تصویری از نوبت پسین این مراسم را در ادامه مطلب ببینید.
این مراسم روز آدینه ۹ تیر ماه و از ساعت ۴ پسین با اوستاخوانی موبدان فرزاد لهراسبی، راشین جهانگیری، فرهن ضیاتبری، سرور تاراپوروالا، آبتین کشاورزی، انوشه باستانی و هرمز خسرویانی برپا شد.
در پایان نیز، ویستا بلندی، هنرمند نوجوان عضو گروه نقالی و شاهنامهخوانی زرتشتیان ایران، به استادی و سرپرستی موبدیار پریا ماوندی به نقالی پرداخت.
گفتنی است میدیوشهم دومین دوره گاهنبار در طول سال است. به معنی میان تابستان است و زمان برگزاری آن روزهای ۸ تا ۱۲ تیر ماه برابر با خور ایزد تا دی بمهر و تیر ماه در گاهشمار زرتشتی است. در این چهره از گاهنبار، آب آفریده شده است.




































