بهرام قاسمی، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، به مناسبت ششم فروردین نوروز را با گویش دری به زرتشتیان شادباش گفت.
به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، به مناسبت ۶ فروردین سالروز اشوزرتشت گفت: تقارن عید نوروز و شکفتن بهار زیبا با تولد آشو زرتشت، پیامبر آیین باستانی ایرانیان را باید به فال نیک گرفت. سندشناسان و محققان، کهن ترین نغمه های ناب شعر و داستان سرایی را تا دوران حیات “آشو زرتشت” جستجو کرده و در این جستجو به اوستا بویژه “گاتاها” رسیده اند، اثری که کهن ترین سروده ها و نیز داستان آفرینش را زمزمه می کند؛ یکی از سندهای معتبر این ادعا الفهرست ابن ندیم است.
قاسمی افزود: “گاتاها” داستان حیات، هدف آفرینش و خلقت انسان است. روایت داستانی اوستا، جنگ میان خیر و شر و یادآوری جایگاه انسان در این جنگ سرنوشت ساز است. دعوت انسان به نیک پنداری، نیک گفتاری و نیک رفتاری و توالی این سه عنصر اصیل بی دلیل نیست. انسان فانی تنها در سایه این شاه کلید به جریان لایزال خیر و سعادت و رستگاری خواهد پیوست. تولد آشو زرتشت و سال نو را به همه پیروان آیین زرتشتی بویژه هموطنان پرمهر زرتشتی تبریک و شادباش عرض می نمایم. #نوروز خجسته بوت. سال خَش و خیبی دارتَه بیت#


