عنایت اله رحیمی، استاندار فارس، در پیامی که در پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس منتشر شده است، درگذشت روانشاد افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز را به جامعه زرتشتیان تسلیت گفته است.

متن پیام استاندار فارس بدین ترتیب است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«آن که نمرده است و نمیرد خداست»

جلوه های ادیان توحیدی در شیراز و فرهنگ مدارامحور فارس، نشانگر تعاملات و ارتباطات فرهنگی پیروان این ادیان در استان ماست.

ایرانیان زرتشتی به عنوان شهروندانی که در اصل ۱۳ قانون اساسی، مثل کلیمیان و مسیحیان در تعلیمات دینی بر طبق آیین خود، صاحب حق و آزادی عمل هستند در شیراز نیز در انسجام ملی و مناسبت ها، اهل تعامل و همراهی بوده و انشاءالله خواهند بود؛ جناب افلاطون سهرابی، رئیس فقید انجمن زرتشتیان شیراز، یکی از همین افراد اهل تعامل و از چهره های فرهنگی – اجتماعی خدمتگزار بود که در تقویت انسجام و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم می کوشید.

اینجانب درگذشت افلاطون سهرابی، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز را به خانواده محترم و منسوبین گرامی و به جامعه زرتشتیان تسلیت عرض نموده، از ایزد منان، شادی روح و آمرزش برای آن فقید و صبر و آرامش را برای بازماندگان طلب می نمایم.
عنایت اله رحیمی – استاندار فارس

 

همچنین احمد تنوری، فرنشین کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پیامی جداگانه درگذشت روانشاد افلاتون سهرابی را آرامش باد گفته است:

«آن فقید عزیز، انسانی پاک‌نهاد، محبوب، مردم‌دار بود و در طی سال‌های تصدی ریاست انجمن زرتشتیان شیراز در راستای تقویت انسجام ایرانی و همبستگی ادیان توحیدی، کارنامه‌ی درخشانی داشت. روانش شاد و بهشت برین جایگاهش باد».

 

گفتنی است روانشاد افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز، شامگاه دوشنبه چهارم فروردین ماه در سن ۷۳ سالگی چشم از جهان فروبست. به دنبال درگذشت آن روانشاد، گروهی از مسئولین دولتی در پیام هایی با جامعه زرتشتی و خانواده آن روانشاد ابراز همدردی کردند، این افراد عبارت بودند از:

امام جمعه شیراز

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

رئیس اداره ادیان توحیدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، اقلیتهای دینی و مذهبی

رئیس سابقه هیات بدمینتون استان فارس

هیات مدیره خانه جوانان یهود